29.05.2012

Eurovision Song Contest 2012

Trebuia să scriu despre asta, că doar sunt în domeniu şi urmăresc Eurovision-ul de ceva ani buni:).

Cu ce/cine să încep?

Ca să am o oarecare continuitate, o să încep cu reprezentanţii noştri care nu au ocupat tocmai un loc demn de mândrie în clasament. Mandinga, o trupă foarte bună (sau cel puţin aşa erau băieţii ultima dată când i-am ascultat live, iar asta s-a întâmplat acum ceva mai mult timp, când cântau muzică adevărată şi nu house-reală ieftină) nu a reuşit să impresioneze prea mult. Eu de când am auzit "minunata" piesă am fost sceptică în ceea ce priveşte impactul la Eurovision şi nu pentru că europenii nu înghit nemestecat house-ul ieftin, ci pentru faptul că nu a fost tocmai cea mai inspirată piesă. Am ascultat-o de nenumărate ori, crezând că poate să-mi placă vreun pic, sau măcar să găsesc ceva interesant la ea, dar... nimic. Mă aşteptam întâi de toate ca talentaţii băieţi drăguţi să cânte pe bune la instrumentele alea şi să nu vină doar pe post de figuranţi, iar Elena, să fie mai coioasă, atât în interpretarea piesei, cât şi în atitudinea scenică. A fost îmbrăcată într-un voal portocaliu (chestia aia cu chiloţii la vedere mi s-a părut de prost gust) şi s-a bâţâit ca o garofiţă pe acolo nereuşind să transmită mare lucru. Nu spun că e chiar floare la ureche să şi dansezi, să şi cânţi în acelaşi timp, dar măcar puţin efort ar fi fost benefic. De vocea Elenei nu mă iau pentru că nu am de ce. Aşa piesă, aşa voce... Nu ştiu în ce măsură ar fi putut să schimbe o super voce manelăria aia de piesă. No offence, dar o piesă care începe cu un cimpoi, nu continuă în ritmuri de manea, house-reală de tip Dalinda individului ăluia, Alex Mica sau aşa ceva, puştiulicul ăla drăguţ de la Megastar, mai exact din formaţia S.I.G.N. despre care nu s-a mai auzit nimic de atunci... păcat de el, chiar avea cu ce. În altă ordine de idei, să fim realişti, când vreodată la Eurovision va câştiga o piesă bună din toate punctele de vedere, când sistemul de vot e aşa cum e şi toţi dau puncte vecinilor? Cum România nu are vecini prietenoşi, ia puncte doar de la tovarăşii moldoveni şi de la spanioli, că doar le culegem căpşunile.

Lăsând Mandinga la o parte, mie mi-a plăcut foarte mult reprezentanta Italiei. Cu un aer à la Amy Whinehouse şi o piesă foarte interesantă, aş fi putut să pariez că se va clasa măcar în primii 3. Super voce, super linie melodică, îmbrăcată decent, tipa a făcut show, chiar dacă nu a fost atât de apreciată.


Pe lângă Italia şi la momentul tipului din Serbia mi-au tresărit urechile. Un început rupt din Paradise-ul celor de la Coldplay, alături de viori şi vocea puternică a lui Zeljko au alcătuit un adevărat deliciu auditiv:).
Bunicuţele rusnace mi-au plăcut, au venit cu altceva şi au oferit originalitate concursului, au fost gen Lordi în 2006, de data asta, emanând pur tradiţionalism.

Ca să nu mai palăvrăgesc aiurea, mă aşteptam ca Engelbert Humperdinck să facă furori la prestigiul pe care îl are, însă a dat-o în bară, iar piesa nu era clar potrivită pentru Eurovision. Grecii au venit iar cu d'alea gen Helena Paparizou, au crezut că ţin şi anul ăsta, slăbuţ de tot, iar Franţa a share-uit o măscăreală neinteresantă. Câştigătoarea nu mi-a plăcut în mod deosebit. Vocal e foarte ok, chiar şi ţinuta mi-a plăcut, e clar că a venit la Eurovision să arate cum cântă şi nu cât de mari are sânii sau ce picioare date cu loţiune are, aşa că, tot respectul pentru ea. Piesa în schimb, a lăsat de dorit. A kind of house-reală pe care eu nu o mai pot înghiţi. Dacă nu avea sunetele alea sintetizate, poate mă impresiona cumva.

Sunt curioasă acum ce se va întâmpla cu soarta lui Loreen după câştigarea concursului şi aştept cu nerăbdare ediţia de anul viitor:).

Până atunci, stay tuned and listen to good music!

Niciun comentariu: